Elellään vuoden viimeisiä päiviä ja kylläpä on päässytkin vierähtämään pitkä tovi viimeisestä blogi kirjoituksestani. No Joulun pyhät meni edellisten vuosien tahtiin ja vapaa päivät ovat tuntuneen joskus oikein pitkiltä. Nyt viime päivinä olen kuitenkin lukenut pari kauan sitten kesken jäänyttä kirjaani lopuun. Ensin luin “Se on ihan Matti” Matti Vanhasen kirjan, jonka sain jo maaliskuussa 2006, mutta lukemiseni oli jäänyt hieman vaiheeseen. Sitten luin Suvi-Anne Siimeksen “Politiikan piilokuvat” kirjan, jonka aloitin muutama vuosi sitten Jouluna kun olin silloin vuoteen omana kipeänä. Onneksi olin laittanut kortin merkiksi, jotta osasin aloittaa oikeasta kohdasta. Olen hirveen huono lukemaan, mutta nyt kun pääsin vauhtiin niin aloitin eilen illalla vielä Paavo Arhinmäen “Puna vihreä sukupolvi” teoksen ja aion sen lukea tänään ja huomenna loppuun. Näillä kaikilla kirjoilla on yhteistä se, että niissä on myös kirjoittajan oma kätiset nimikirjoitukset.

Ennen Joulua tehtiin politiikan puolella merkittäviä päätöksiä eri puolueissa kun valittiin toimijoita eri luottamushenkilö paikoille. Meillä Forssan Vasemmistoliitossa valinnat sujoivat puheen pulinoilla ja yhdellä äänestyksellä. Tiesin etukäteen Järjestöjentalolle mennessäni, että kaupunginhallituksen mies paikasta joudumme äänestämään. Ehdolla minua vastassa oli Antero Koskenoja, jonka voitin samalla suhteella kuin äänestäjäkin meidät oli arvioineet. Kun vaaleissa sain tasan kolme kertaa enemmän ääniä (231-77), niin nyt voitin luvuin 13-4. Eilen viime hetkillä vein vielä vaalirahoitus selvitykseni kaupungintalolle.